Geoblog.pl    ZanetkaGrzes    Podróże    AZJA POŁUDNIOWO-WSCHODNIA    Kuala Lumpur

Kuala Lumpur

Malezja
Malezja, Kuala Lumpur

Przezylismy 12 godzinny lot!:) Nie bylo tak strasznie, nawet szybko zlecialo, moze dlatego ze bylam nastawiona na 15 godzin:) Jak tylko nachodzily mnie mysli o plonacym silniku, robilam kilka lykow Martini i przechodzilo:)
Niesamowite bylo to, ze stracilismy caly dzien w locie; widziec jak wyprzedzamy slonce albo Indie w dole, potem Andamany i Nikobary i wkoncu Sumatre i stad juz tylko do Kuala Lumpur. Ale najlepsze byly pierwsze sekundy po wyjsciu z samototu - to cieplo, a raczej zar! I od razu mieslismy cale rece spocone - ta wilgotnosc - jak w saunie.. i inny zapach - cieplego kraju:) Pomimo poznej pory nie moglismy sie powstrzymac i od razu poszlismy zjesc cos azjatyckiego. Ja moje ulubione makarony ale byl ktos z nas kto zdecydowal sie na zabe!! Zywa zabe, ktora zabili na naszych oczach uderzajac o stol glowa, potem dalej na naszych oczach wyjeli jaj wnetrznosci i po parunastu minutach znalazla sie na stole:) Podobno byla pyszna - miekciejsza niz kurczak; a inne zaby spogladaly na nas zlowieszczym wzrokiem z klatki obok patrzac jak niektorzy z nas zjadaja ich kolezanke! Straszne! Koty tez chodza po ulicach i pewnie gdyby ktos sobie je zazyczyl - tez by ugotowali. Tu mozna zjesc wszystko, a dzis dowiedzielismy sie ze w Indonezji na Suklawesi nawet czlowiek jest przysmakiem. Ciegle nie mamy zmienionych godzin i nie wiemy ktora jest godzina ale tego nam nie potrzeba, czas nie istnieje - zycie plynie sobie swoim wlasnym tepem...
Jedzene jest cudowne - kuchnia chinska indyjska i malezyjska razem:) Nie ma ziemniakow, miesa i kapusty - i chwala Bogu!:)
Cieplo jest straszne ale da sie zniesc, najgorsza jest ta wilgotnosc, bardzo meczaca ale mimo wszystko udalo nam sie trafic dzis do Petronas Twin Towers - sa piekne!Wjechalismy na most laczacy dwie wieze - widoki cudowne. Miasto jest bardzo nowoczesne - duzo drapaczy chmur ale wieczorami widac pelno bezdomnych - spia na chodnikach.
Jutro mamy zamiar wyruszyc do Cameron Highlands - na plantacje herbaty. Zostaniemy tam pare dni, chcemy pochodzic po paru plantacjach a takze zwiedzic tamtejsze gory, no i klimat tam jest znosniejszy ze wzgledu na wysokosc.
Tymczasem to tyle na dzis. :)