Geoblog.pl    ZanetkaGrzes    Podróże    AZJA POŁUDNIOWO-WSCHODNIA    Koh Samui

Koh Samui

Tajlandia, Koh Samuie

Jestesmy na Koh Samui - jednej z najpiekniejszych wysp Tajlandii:) Rzeczywiscie jest bardzo pieknie ale ze jestem Polka to musze cos skrytykowac - nie jest az tak pieknie!:) Mam nadzieje, ze wkoncu Phi Phi nasz naprawde zachwyci. Ale tutaj gdzie jestesmy jest i tak ladnie.. spokojnie.. mieszkamy w malutkim domku zaraz na plazy, gdzie prawie wcale nie ma turystow; specjalnie wybralam takie miejsce by bylo spokojnie, bo pobliska(5km na polnoc) plaza, ktora jest typowo turystyczna podobno traci swoj urok przez tlumy pijanych i rzygajacych gdzie popadnie Anglikow, haha:) Ale jutro mamy zamiar sprawdzic to na wlasne oczy bo wyporzyczamy motor(tym razem prawdziwy - nie skuter,oczywiscie ja nie bede nim jezdzic:) i chcemy okrazyc nim cala wyspe. Dzis spedzilismy cudowny dzien - caly dzien na plazy pod wygieta prawie do morza palma:) I nie robilismy nic, oprocz plywania i opalania:) Bardzo mi smakuje tajskie jedzenie - wiele rzeczy jest opartych na bazie mleka kokosowego- glownie zupy albo sosy i jest przepyszne! Dzis jadlam tajskie curry czyli kurczak w zielonym sosie kokosowym z ryzem - wszystko byloby wspaniale gdyby nie to ze troche zbyt ostre. Przed zamowieniem kazego posilku trzeba stanowczo i wiele razy oswiadczyc ze nie chce sie ostrego jedzenia bo dla nich tutaj to norma. Mimo wszystko juz wieeele razy, mimo naszych oswiadczen - np. dzisiaj:) i tak dostajemy ostre!! Ale udalo mi sie zjesc - jestem tylko troche wypalona:) A na deser byly banany w cieplym mleku kokosowym - cudowne!:) Na sniadanie nalesniki z kokosem polane mlekiem kokosowym, a za chwile ide po shake'a kokosowego - wszystko tutaj jest kokosowe - kokosow jest pelno, turlaja sie po ulicach jak u nas jablka:) Bardzo mi ten klimat kokosowy odpowiada:) Zupy na mleku kokosowym sa naprawde wysmienite! Po powrocie na pewno bede gotowac! Na pewno da sie tez zrobic kit kokosowy - to informacja dla Mamy:)
Mateusz gustuje jednak w innym rodzaju przysmakow - co mozna zobaczyc na zdjeciach - fuuuuuj!!!

PS. Dodalam wiele nowych zdjec nawet do poprzednich wpisow wiec mozecie sobie poogladac:)