Geoblog.pl    ZanetkaGrzes    Podróże    AZJA POŁUDNIOWO-WSCHODNIA    Wietnamski Koszmar!!!

Wietnamski Koszmar!!!

Wietnam
Wietnam, Vinh

Wietnam to jak dotychczas najgorszy z wszystkich krajow w ktorych bylismy. Przebil nawet Maroko pod wzgledem oszustw i ludzi! Strasznie sie zawiedlismy i pierwszy raz podczas tej podrozy poczulam sie niebezpiecznie. Ludzie sa okropni, niemili, patrza tylko na to jakby oszukac i wyludzic pieniadze! A do tego sa wredni, opryskliwi i nieprzyjemni! Juz w pierwszym dniu to zauwazylam na lotnisku jak facet zbil mnie po rece 2 razy ze nie chcialam skorzystac z jego busa! Ale wtedy jeszcze wydawalo mi sie to zabawne. W Ha Long tez nas oszukali. W Hanoi jest syf i halas, tysiace skuterow - jezdza jak chce i trabia non stop - nie mozna tego sluchac. Jakos inne kraje wokolo tez maja mase skuterow a sie tak dziko nie zachowuja! Jednak najgorsze bylo to co przezylismy dzis w autobusie! Znowu nas oszuklai ze autobus pojedzie tylko 12 godzin a jechal dokladnie 24!!! W dodatku byl zrujnowany i co pare kilometrow sie psul! Silnik sie grzal, hamulce wysiadaly. Siedzielismy na tylnich siedzeniach(w tragicznym stanie!) a pod nogami mielismy jakies wielkie paczki z owsem czy niewiadomo co to bylo, haha:) Przynajmniej dzieki nim moglismy sie polozyc a nie siedziec ale co z tego jak byly jak kamien twarde. Nie mam pojecia co oni tam wiezli. Ale wiezli duzo! Caly autobus byl zaladowany roznorakimi rzeczami od cebul, smierdzacych ryb po ludzi wiszacych na hamakach w przejsciu(!!!) To bylo najlepsze! Poza tym drogi.. Polskie drogi sa cudowne w poroznaniu z wietnamskimi! Asfalt wystepuje tylko gdzieniegdzie. W nocy kierowca zaczal rzucac w nas pudlami(nie zartuje!) bo sie zdenerwowal na to ze spimy z tylu w miare wygodnie! Po prostu przyszedl do nas, uderzyl jedna dziewczyne w noge by ja obudzic a jak zaczelismy sie bronic to wzial pudlo i sie na nas z nim rzucil, idiota! W pewnej chwili myslalam ze nas wyrzuci z autobusu i pobije! I to bez zadnego powodu! Jak dojechalismy do granicu z Laosem okolo 4 nad ranem, to musielismy czekac do 7 az ja otworza! Potem szlismy piechota na druga strone, wyrobilismy wize(30dolarow - a powinno byc 20, do tego oplada za niewiadomo co - 1 dolar) i pojechalismy dalej. Ale nie za daleko bo wtedy wlasnie zaczal sie silnik podgrzewac i czekalismy az ktos przywiezie brakujaca czesc skuterem i pozniej jechalismy mniej wiecej 20km/h. Tak ze cala podroz trwala 24h. Najlepsze bylo jak podczas jazdy wyczytalismy w przewodniku ostrzezenie o tym wlasnie autobusie i tej trasie! Pisze tam dokladnie to samo co nam sie przydarzylo, ze autobusy sa zrujnowane, ze wyludzaja kase, obiecuja dobre autokary i klamia odnosnie godzin, ze kierowcy sa wredni itp. I ze podcas trasy moga zarzadac dodatkowych 20dolarow za przejazd a jak nie zaplacisz to cie wyrzucja z autobusu. To na szczescie sie nam nie przydarzylo! Ale do Wietnamu juz nigdy nie wroce! Okropny kraj i okropni ludzie! Nic dziwnego ze ich Amerykanie zaatakowali! haha!:):):)