Geoblog.pl    ZanetkaGrzes    Podróże    ZAKYNTHOS    Wyporzyczamy łódź! :)

Wyporzyczamy łódź! :)

Grecja
Grecja, Keri Lake

Rankiem udajemy sie do miejscowosci Keri Lake gdzie wyporzyczamy dosc duza lodke (motorowa) i tym razem zwiedzamy Zakynthos od strony morza. Warto przyjechac do Keri Lake jako ze tutejsze lodzie sa wieksze i co za tym idzie bardziej stabilne oraz mozna nimi doplynac w dalsze miejsca niz mala lodka z Laganas. Sa jednak drozsze (100 euro na caly dzien 8.00-20.00 razem z benzyna na dwie osoby). Jak jest wiecej osob to wlasciciel podwyzsza cene wiec lepiej powiedziec ze jest sie dwoje i przybrac reszte np z Laganas. Na lodce jest miejsce dla 7 osob ale dla 2 jest idealnie. Jest nawet prysznic ze slodka woda co bardzo sie przydaje (!) i zadaszenie. Jako ze byl to dla nas pierwszy raz z wyporzyczeniem takiej lodki to troche sie obawialismy na poczatku i zadawalismy glupie pytanie w stylu jak zarzucic kotwice itp :) ale moge szczerze powiedziec ze nie jest to naprawde nic trudnego i naprawde warto sobie taka lodke wyporzyczyc na caly dzien - bylo to jedno z najlepszych doswiadczen podczas naszych wszystkich podrozy! :) Nie jest sie uzaleznoinamy od wycieczki, mozna sobie zacumowac gdzie sie tylko chce i wskoczyc do wody na snorkelling. Nam tak sie ta zabawa z jezdzeniem spodobala ze czasem po prostu jezdzilismy na pelnym gazie dookola i cieszylismy sie jak dzieci. Spalilismy tyle banzyny ze wlasciciel nie mogl uwierzyc i pytal nas czy plynelismy dookola wyspy haha :) A doplynelismy wszedzie gdzie bylo dozwolone a mianowicie az pod same Mizithres Rocks (czego nie da sie zrobic mala lodka z Laganas!). Oplynelismy rowniez cala Marathonissi (ktora wygladem przypomina zolwia!) robiac kilka przystankow na snorkelling. Wyspa jest piekna i warto ja oplynac dookola, w pewnym miejscu mozna nawet doplynac do jaskini (samemu, lodz cumujac w poblizu). Jednak najlepszym doswiadczeniem z calej tej wycieczki czego wydanie 100 euro jest zdecydowanie warte bylo spotkanie ogromnych zolwi w zatoce Laganas!!!! Jest ich tutaj pelno i nie przesadzam. I sa ogromne, metrowe! Wystarczy plynac powolutku i ich wypatryczac a co chwila sie natrafi na jakiegos olbrzyma. Wtedy juz tylko skok do wody z maska i mozna plynac z zolwiem doslownie! Cos pieknego! Porobowalam nawet takiego zlapac za grzbiet i uczepiona plynac z nim ale w chwili gdy go zlapalam odwrocil glowe z taka mina niezadowolona ze bylo mi strasznie glupio ze w ogole chcialam cos takiego zrobic! haha :) Gdy plynelam za jednem zolwiem widzialam piekna scene jak owy zolw zauwazyl drugiego na samym dnie i podplynal do niego i wygladalo to tak jakby ze soba rozmawiali :) Naprawde niesamowite doswiadczenie moc plywac z takimi potworami na wolnosci! Dlatego uwazam ze Zakynthos jest idealnym miejscem na wakacje! Jest tu bardzo pieknie, cieplo, duzo przyrody i te zolwie! Nawet bedac w Laganas wystarczy wyplynac troche dalej z maska albo na materacu w morze i juz sa! I jest ich tak duzo ze nie sposob je przegapic! Po kilkugodzinnym plywaniu z zolwiami w zatoce Laganas wracamy na pelnym gazie do zatoki w Keri Lake co zajmuje nam zaledwie 10 minut. Szybkosc lodki jest niesamowita, wiatr i rozbijajace sie fale... wakacje idealne! Nigdy takich wczesniej nie mielismy... jestesmy wiecej niz pewni ze to wlasnie tutaj chcemy wziasc slub! :)